Az ökológiai élelmiszerekkel kapcsolatos fogyasztói magatartás vizsgálata a Visegrádi Négyek országaiban
Az ökológiai (vagy más néven bio, öko, organikus) élelmiszerpiac egy dinamikusan fejlődő élelmiszeripari szektor világszerte, amelynek növekedése elsősorban a fogyasztók egészséges életmód iránti fokozott tudatosságának és az ökológiai gazdálkodás előnyeinek köszönhető. Az elmúlt években egyre több kutatás vizsgálta az ökológiai élelmiszerek fogyasztásának elméleti és gyakorlati összefüggéseit, azonban a Visegrádi Négyek országaiban ilyen jellegű kutatás eddig nem történt. Kutatásunkban az alábbi kérdésekre kerestünk válaszokat: Az ökológiai élelmiszerek vásárlását befolyásoló tényezők hasonlóak-e minden országban, vagy vannak országonkénti eltérések? Ha vannak eltérések, milyen tényezők befolyásolják leginkább az ökológiai élelmiszerek vásárlási döntését a Visegrádi Négyek országaiban? Melyek az ökológiai élelmiszerek fogyasztásának akadályai és ösztönzői?